لذت کویرگردی زمستان در بهترین کویر های ایران
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از سفر هایی که دارای طرفداران و علاقمندان  بسیاری است، کویرگردی می باشد. معمولا افراد فصل پاییز و زمستان را پایان سفر های خود می دانند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند. در صورتی که این دو فصل نیز بهترین فصل های سفر کردن و کویرگردی می باشد. چرا که در این زمان دیگر خبری از گرمای آزار دهنده  تابستان نخواهد بود و درمقابل در هوایی دلچسب می توانید لذت کافی را از بودن در کویر تجربه کنید.

همچنین بعضی از مناطق مختلف کشور جزء بهترین و مناسب ترین مقاصد کویرگردی هستند که می توان در پاییز و زمستان به آن سفر کرد. در اینجا قصد داریم شمارا با کویر هایی که می توان دراین دو فصل سرد به آن ها سفر کرد را معرفی کنیم.

با وبلاگ های هتل همراه باشید:

کویر خور و بیابانک

یکی از زیبا ترین کویر های ایران کویر خور و بیابانک می باشد که در نزدیکی شهرستانی به همین نام قرار گرفته است. این منطقه کویرگردی که در فاصله 399 کیومتری شهر اصفهان قرار دارد، زمین هایی 6 ضلعی در برخی از مناطق خود دارد. کلمه خور خود به معنای خورشید است که از فرهنگ کهن ایرانی گرفته شده است. همچنین نمادی از یک فرشته نگهبان است. این کویر نیز در بردارنده یکی از بزرگترین دریاچه های نمک می باشد که هم اکنون عنوان بزرگترین دریاچه فصلی نمک در جهان را به خود اختصاص داده است.

کویر حلوان، طبس

یکی دیگر از کویر هایی که می تواند در فصل زمستان مقصد بسیاری از افراد باشد، کویر حلوان می باشد که در شهر طبس ودر خراسان جنوبی واقع شده است. یکی از زیبا ترین قسمت های کویر طبس، کویر حلوان است. دسترسی به این کویر بسیار آسان است چرا که در نزدیکی شهر طبس قرار دارد. بخش گسترده ای از این کویر دارای ریگزار می باشد و دیگر قسمت های آن را باتلاق های نمکی و رسی تشکیل داده اند. این منطقه نیز می تواند برای سفر های زمستانی مقصد بسیار مناسبی باشد.

کویر ریگ زرین

در نزدیکی استان یزد و در شمال بافق کویری زیبا به نام کویر ریگ زرین قرار دارد. به یکی از بیابان های زیبا و معروفی که درایران قرار دارد می توان به مغستان یا ریگ زرین اشاره کرد که دارای دوبخش نیمه شمالی  و جنوبی می باشد. در قسمت شمالی این کویر می توانید از انواع گنبد های نمکی دیدن کنید. همچنین شن های روان موجود در این کویر می تواند خاطره ای بسیار زیبا  و بیادماندنی برای شما به ارمغان آورد.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از کویر هایی می باشد که ممکن است نام آن را تا این لحظه نشنیده باشید. این کویر که در جنوب شرق گرمسار قرار دارد، جزء کویر هایی است که برای رسیدن به آن باید از راه بسیار سخت و دشواری عبور کنید. کویر جن نیز از آن دسته کویر هایی می باشد که فاقد هرگونه آب و آبادی است. برخی از مردمی که در نزدیکی آن قرار دارند به این کویر عنوان سرزمین نفرین شده داده اند. به این دلیل که حتی در گذشته هیچ گروهی از این این منطقه نتوانسته عبور کند. با توجه به گفته مردمان محلی تاکنون هر فردی که به این کویر رفته است دیگر بازنگشته است. همچنین این کویر به مثلث برمودای ایران هم معروف می باشد.  

کویر حاج علی قلی دامغان

کویر حاج علی قلی دامغان یکی از کویر های بسیار زیبا در استان سمنان می باشد که در قسمت جنوبی شهرستان دامغان قرار گرفته است. در این کویر رودخانه ای وجود دارد که دره ای بسیار عمیق در آن ایجاد کرده است. اگر در فصل های پاییز و زمستان به این کویر بیایید، می توانید منظره ای بی نظیر و دیدنی را مشاهده کنید. چرا که در این زمان با توجه به باران هایی که می بارد شش ضلعی های زیبایی در سطح دریاچه نمک آن ظاهر می شود. این کویر دارای جاذبه های دیگری مانند تپه های شنی، دریاچه نمک و حوزه های باتلاقی می باشد.





:: برچسب‌ها: کویرگردی , کویرگردی در زمستان , بهترین کویرهای ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: